ျမန္မာအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စုန္းလို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ထမီႀကီးၿခံဳႀကီး လင္းတအသြင္ေျပာင္းသြား တာကိုသာ အရင္ဆံုးေျပးျမင္တတ္ၾကပါတယ္..။ ဒီေတာ့ ၾကားဖူးထားတဲ့ ထမီၿခံဳလင္းတ အစီအရင္ တစ္ခု ကိုေဖာ္ျပေပးေစလိုပါတယ္။ ျမန္မာေအာက္လမ္းမွတ္တမ္းရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္းပါပဲ အစီအရင္ကို အျပည့္အစံု ေဖာ္ျပေပးမွာမဟုတ္တာေၾကာင့္ စမ္းသပ္လုပ္ေဆာင္ျခင္း မျပဳၾကပါရန္ အရင္ဆံုး တိုက္တြန္း လိုက္ရပါတယ္။
ထမီၿခံဳလင္းတအစီအရင္ကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ လုပ္ရမယ့္ေနရာဟာ ရြာအျပင္၊ ၿမိဳ႕အျပင္မွာ ေသတဲ့ လူေသအေလာင္းကို ထုတ္ၿပီးတင္ထားတဲ့ဖူးတဲ့ စင္လိုမ်ိဳးေနရာျဖစ္ရပါမယ္။ အရင္ဆံုး အဲ့ဒီစင္ရဲ႕ ေဘးပတ္ပတ္လည္က ငုတ္ေလးငုတ္မွာ မုဆိုးမအစိမ္းေသအေလာင္းမွ ျဖဳတ္ယူ ထားေသာ ေခါင္း(၄)လံုးကိုတင္ရမွာျဖစ္ၿပီး ေခါင္းတစ္လံုးခ်င္းစီရဲ႕ ငယ္ထိပ္ေပၚမွာ ဖေယာင္းတိုင္ အနက္ေရာင္ကိုထြန္းပါ။ လူေသတင္ဖူးတဲ့စင္မွာ အမဲသားတစ္ပိႆာနဲ႔ ေခါစာပစ္ရင္း ငွက္ေပ်ာပြဲ၊ အုန္းပြဲ၊ ငံုးဥနဲ႔ ေဆးလိပ္တို႔ကိုထားပါ။ ထားၿပီးေနာက္ ေဆးလိပ္ကိုကိုင္ကာ သနတင္၍ မီးညွိပါ။ (မွတ္ခ်က္ - သနတင္ျခင္းျဖစ္သည္။ သနေခ်ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ) မီးကို မုဆိုးမအစိမ္းေသေခါင္းျပတ္ေပၚမွာ ထြန္းထားေသာ ဖေယာင္းတိုင္မီးမွတင္ဆင့္ညွိကာ ထိုေဆးလိပ္ကိ္ု ဖြာရိႈက္ေနရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ထိုေဆးလိပ္ကိုဖြာေနတဲ့ အခ်ိန္မၾကာမီမွာ ေကာင္းကင္မွ လင္းတ(၁ဝ)ေကာင္ဆင္းသက္လာမွာျဖစ္ၿပီး လင္းတမ်ားျပန္တက္သြားတဲ့ အခါမွာ (၁၁)ေကာင္ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ၿပီး အစီအရင္လုပ္ေနသူကေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက တစ္ခုကေတာ့ အစီအရင္လုပ္မည့္သူဟာ မီးေနသည္ထမီကို အတြင္းတြင္ အတြင္းအက်ၤီေဘာင္းဘီမ်ားမပါဝင္ဘဲ ရင္လ်ားဝတ္ထားရမွာပါ။
ထမီၿခံဳလင္းတနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ အစီအရင္ကို အေပၚယံေလးသာေဖာ္ျပခဲ့တာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ထမီၿခံဳလင္းတအစီအရင္မ်ိဳးကို ဘယ္လိုအခ်ိန္မ်ိဳး၊ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႔လုပ္ၾကသလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေျပာဆိုမႈမ်ားကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကကာ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ မေကာင္းေသာသက္ေရာက္မႈ မ်ား ျဖစ္ေစရန္အတြက္ မေကာင္းေသာနိမိတ္မ်ား ဖန္တီးလုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ေျပာင္းလဲ ၾကတယ္လို႔ ဆိုၾကတာ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အျခားတိရိစာၦန္စုန္းမ်ားႏွင့္ ကူးလူးဆက္သြယ္မႈျပဳ၍ ေတာက္စားရန္ ေျပာင္းလဲ ၾကတယ္ဟုလည္းဆိုၾကပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ထမီၿခံဳလင္းတအစီအရင္ျပဳလုပ္သူမ်ားဟာ လူသားမဟုတ္ေသာ ေျမစုန္း မ်ားမွ လူသားမ်ား အာရံုေမွာက္မွားတုန္ယင္ေစရန္ အျမင္လြဲမွားေစရန္အတြက္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကျပန္ပါေသးတယ္။
ဂ်ပန္၊ တရုတ္နဲ႔ ကိုရီးယားမွာယူဆၾကတဲ့ စုန္းမမ်ား ဝတ္ရံုကို ၿခံဳၿပီး ဝတ္ရံုႀကီးသည္ လက္ႏွင့္ေပါင္း၍ အေတာင္ပံျဖစ္ေျပာင္းသြားကာ ပ်ံသန္းၾကသည့္ပံုျပင္မ်ားသည္လည္း ျမန္မာတြင္ရွိေသာ ထမီၿခံဳလင္းတႏွင့္ဆက္စပ္မႈရွိမယ္လို႔လည္းခန္႔မွန္းရပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ ျမန္မာေအာက္လမ္းမွတ္တမ္းမ်ားမွာလည္း လူသံုးမ်ားတဲ့၊ ဆင္ျခင္သင့္စရာေကာင္းတဲ့ အစီအရင္မ်ားကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးသြားပါဦးမယ္။
ကာ႐ိႈင္း (ၾကယ္စင္ခ်စ္သူ)
KCB Center
1 မွတ္ခ်က္မ်ား:
ေက ် းဇူးပဲကိုကာရႈိင္း
ReplyPost a Comment